Mli

Scrappat o klart!

Dopinbjudningar

på juli 23, 2009

Jag hoppar lite mellan projekten. Just nu sitter jag o försöker färdigställa inbjudningskorten till dotterns dop! Det är ett projekt som heter duga…. ca 60 inbjudna gäster ska det bli. Och självklart ska korten göras för hand:)
Har man inte stressmoment så det räcker så får man skaffa sig!
Jag har gjort klart själva korten, som är formade som en klänning, hittade en mall på den här sidan: http://cattasattac.blogspot.com/2008/08/dopkort.html som jag föll för direkt. Nu blev ju mina kort inte lika detaljerade som det som hon gjort. Man får inse sina begränsningar (tidsmässigt!).
Nu ska texten bara fästas på andra sidan.. sen ska de skickas iväg!
dopinbjudning2

Nu har jag redigerat bort nedre delen av klänningen, men där står hela hennes namn (alla förnamn o efternamn) skrivet på fållen av klänningen.

Jag har använt en punch (bokstaven F) och sedan skrivit resten utav namnet i svart CD-R penna (bra för att den är permanent och inte kladdar på något underlag!)

Felicia

Dessa små kort har jag gjort i olika nyanser av rosa o lila. Hade en nära tjejkompis över för någon dag sedan som skojade om att jag glömt de blå o gröna nyanserna. Jovisst!;) Men är det en liten tjej så är det!

Kommentera

