Mli

Scrappat o klart!

Lilla skönheten!

på augusti 6, 2009

Nu har jag suttit o pysslat i två dagar under varje ledig stund som jag kommit över! Jag har nämligen antagit en skissutmaning som YooRee publicerat på handarbetas blogg (http://handarbetascrap.blogspot.com/2009/07/skimmer-glans-och-en-stalande-skonhet.html). Jag riktigt njöt när jag läste temat: Skönhet! Visste direkt att jag skulle använda ett foto på min lilla sötnos 🙂 

Lilla skönheten 

Resultatet m lite färgavvikelser, man skulle kanske satsa på en lite dyrare kamera ändå…. *hmmm* Men kameran gör väl nästan aldrig LO’n rättvisa fullt ut, det är ju strukturskillnaderna & färgskiftningarna som gör de så speciella många gånger. Är oftast svårt att överföra det på bild, eller så är det kanske fotografen det är fel på 😉

CIMG3347

Jag har använt mig utav de där egengjorda rosorna som jag skrivit om tidigare. Som utmaningen lydde, har jag också använt (Stickles) glitter lim! Det fick pryda rosorna, den utstansade flourish’en, kanterna på de stora tagsen och under texten ”lilla”.

CIMG3355

Tycker inte om de där vita kanterna som blir om man ser texten snett underifrån. Eller är det kanske mest en ursäkt för att få dutta på lite mer glitter? 😉 Under texten har jag målat eller snarare kladdat dit lite lila akrylfärg. Använde samma färg som jag målade en av tagsen med. Min kille blir galen på mig, han hinner knappt komma innanför dörren m de nyinhandlade kläderna förrän jag är där o knycker tagsen 😉 Perfekt recycling, slipper man stansa ut dom!

Ytterligare en del av utmaningen var att man skulle använda embossingpulver. Det har jag gjort på mini-tagsen (som dessvärre inte kommer från nåt klädesplagg). Genomskinlig stämpeldyna och genomskinligt embossingpulver, för att få lite extra glans och annan struktur.

CIMG3325

Jag gjorde lite ändringar på LO’n innan den blev klar. Som ni ser ovan stämplade jag initialt en blomma som jag embossade i svart, för att sedan gå över hela trycket i genomskinligt embossingpulver, men i sista minut så ångrade jag mig och tog bort den. Den får bo på en annan LO istället 🙂

CIMG3358

Såhär blev resultatet! Det blev en bättre helhetsbild när jag fortsatte m de ljusa blommorna m några lila cardstock circklar under (som egentligen var spillbitar från ett tidigare projekt). Perfekt att återanvända!

Nu ska jag pyssla ihop några askar till! Uppdaterar Er snart 🙂

Kraam så länge!

One response to “Lilla skönheten!

  1. Yoli Design skriver:

    hej hej…
    vilken häärlig tolkning av skissen…
    Sköna färger å detaljer… 😀

    Kraaaaaaaaaam
    //YooRee – Handarbetas team

Kommentera

