Mli

Scrappat o klart!

Nu har det varit mycket!

på augusti 30, 2009

Oj oj oj.. nu var det länge sen jag hann skriva någoting! Vi döpte min lilla dotter i söndags, och som vanligt så tog jag mig lite vatten över huvudet. När jag skickade ut inbjudningarna tänkte jag att, ”jo men det är väl kul att bjuda på både lunch o fika.” Och jo visst det är jättetrevligt att bjuda på både luch o fika, men när man är perfektionist och vill att allt ska funka felfritt så blir det en MASSA förberedelser 🙂 Självklart var bordsdekorationer inte att glömma heller, de var ju nästan viktigast 😉 Undrar hur många timmar jag satt *haha*, men fint tycker jag nog att det blev. Jag var rel nöjd iaf:)

små rosa skor

Jag gjorde sju par pappersskor, riktigt söta, men tidskrävande projekt!

Dukning

Mycket rosa var det, men det är ju trots allt en liten flicka 😉 Och den annars lite tråkiga lokalen behövde piffas upp m lite färg. Det är lite svårt att se på bilden, men jag var till en blomster affär och köpte rosa (såklart!) dekorationer som var formade som plast blommor i tre olika storlekar, med hål i mitten. Jag köpte också ljuslila pappersbeklädd ståltråd. Sen var det bara att slumpa ut blommorna på tråden m olika långa mellanrum och vira ett par varv m tråden runt varje blomma. Jag ska försöka lägga upp närbilder sen också. Riktigt simpelt och mycket snyggt!

Mat/fika skyltar

Mat/fika skyltar

Visst MÅSTE man ha skyltar på mat/fika borden, där det står vad allt är??! Jag är helt säker på att det finns nån sån oskriven lag 😉 Jag gjorde ett tjugotal skyltar.. det är ju bara såå kul o så ser det ju lite exklusivt ut.

Nu ska jag sätta mig o göra klart den här veckans bidrag till skissutmaningen som Yoli-YooRee har lagt upp på Handarbetas hemsida!

Stora kramar!

Mli

Kommentera

