Mli

Scrappat o klart!

Kärlek!

på september 1, 2009

Igårkväll satt jag och pysslade på mitt bidrag till Yolis skissutmaning hos Handarbeta, och nu tror jag att den är klar 🙂 Jag känner ofta att mina LO’s brukar bli lite avskalade, så nu har jag tänkt öva på att inte vara rädd för att ösa på blommor och detaljer på mina LO’s. Det är ju bara såå snyggt! Det som är svårt för mig är HUR man ska placera blommorna, likaså att känna av hur många olika sorters blommor man ska använda, färgval mm. Jag fullkomligt älskar ju Yolis egna LO’s och hon är ju sällan rädd för att använda och blanda färger & blommor hej vilt. Jag försökte verkligen använda mer blommor den här gången, och känner att det blir mycket bättre! Så jag måste fortsätta pusha mig själv med kommande LO’s 🙂

Och såhär blev resultatet! Jag har försökt hålla mig borta från rosa o allt för mycket ”tjejiga” färger.. det blir ju så himla mycket sånt när jag scrappar m bilder på min lilla sötnos, Felicia. Åhh sen är det ju bara en grymt härlig färg också 😉 Men det är ju kul att testa på annat också, så just därför gjorde jag den här LOn i lite mer jordig färgskala (grön-brunt-gult-svart) men jaaa jag vet, det råkade hamna lite lila också *haha* kunde verkligen inte hålla fingrarna i styr 😛

Till mitt försvar, så tyckte jag faktiskt att jag var rätt duktig på att gömma stora delar av det lila ändå… det hade kunnat bli MYCKET mer av den varan 😉 Som ni ser så målade jag m ljusgrön akrylfärg på den lila cardstocken som jag placerade blommorna på, och taggen målade jag med akryl i en annan mörkare nyans och färgade kanterna lite slarvigt m den ljusare.

Tagsen som är placerade här i övre kanten av fotot är målade m den ljusare färgen och kanterna i den mörkare.. alltså tvärtom mot den lite större taggen i nedre kanten av LOn. Det vita blombandet är jag överförtjust i! Hade ju det på dopinbjudningarna som jag skrev om tidigare också. I like it A LOT!

Och här är då ett urplock av alla blommor jag använde. Tar jättegärna emot förslag på hur jag bäst placerar ut blomorna för att det ska bli snyggt. Jag brukar lägga ut de på LOn innan jag fäster de, men tycker alltid att det ser så konstigt tomt ut om man tar färre, och den här gången blev det väl nästan för mycket kanske?? Samtidigt tyckte jag att det blev en härlig effekt av alla småblommor, men jag vet inte. Nej… som sagt tar gärna emot förslag på hur ni brukar göra 🙂 Jag kanske bara tänker för mycket också, kanske ska köra mer på känsla o stänga av hjärnkontoret när jag pysslar 😉

Stora kraamar,

Mli

One response to “Kärlek!

  1. Yoli Design skriver:

    wow vilken hääärlig tolkning!! Så vackert med allt vitt och LILA (mee likey) till ett annars väldigt gul/rött foto. Jag älskar ju när man vågor och gör annorlund! 😀

    Tycker att blommorna sitter snyggt. samlade och läckert komponerade. Naaajs!

    Kör på, fortsätt att hitta dig själv. För du har verkligen öga för det lite udda!! 😀

    Kraaaaaaaaaaam
    /Yoli – Handarbetas team

Kommentera

