Mli

Scrappat o klart!

Nu lider plånboken igen, eller?

på september 15, 2009

Oj… jag råkade beställa lite grejer från panduro.se. De har rea…. riktigt läskigt billigt. Man fick tex monterade stämpelset för 25:- som tidigare kostat runt hundralappen. Blev några sånna, sen blev det snöfärgen som jag skrev om igår (den också på rea, tjohoo! Ibland ska man ha tur), ett gäng papper (jul o vardagliga, om papper nu kan vara vardagliga… de var tokfina icke-juliga papper hursomhelst), glitterlim, knappar, band, rub-ons, penslar, dekorbollar (som jag ska ha i ett stor för tillfället alldeles för tomt fat på vardagsrumsbordet),  jultags och en röd gelroller penna till julkorten. Allt detta alltså på REA! Jag blir lycklig av röda prislappar 🙂 Förstår inte riktigt varför de rear ut julgrejer, de kan ju säkert få grejerna sålda ändå nu när det snart börjar närma sig… men iof det är ju klass på Panduro, det vill väl bara sälja det senaste till ordinarie priser. Blev lätt upprörd när jag hittade mina älskade Build-A-Swirl stämplar på rean för 75:- ynka kronor….. trodde att jag skulle tappa hakan o aldrig mer återfinna den, men jag lugnade mig snabbt när jag såg att det stod ”EJ I LAGER”. Och va jag förstår så började den här rean idag, så jag hade ju ändå inte fått tag på de om jag inte köpt de när jag var i uppsala (på Uppsala Färg, inte Panduro, så där är de inte på rea).

Inbillar mig därför att jag trots allt egentligen har tjänat pengar m dagens inköp, eller?! 😉 Trots den rel. höga fraktkostnaden på ca 60:- så har jag ändå gått en massa plus jämfört m om jag skulle köpa allt som jag inhandlat idag till ordinarie priser, då snackar vi hundratals kronor också!

Jag känner mig nöjd.. frågan är vad min kära sambo tycker? Senare i veckan när posten ankommer, får jag nog gömma det enorma paketet innan karln kommer hem från jobbet. Det är väl tillåtet, eller?? 😉

Stora kraamen!

Mli

Kommentera

