Mli

Scrappat o klart!

Hårdrockstema!

på september 29, 2009

 

Lilla coolingen

Jag har försökt mig på att göra ett bidrag till den här veckans tävling hos Handarbeta, utmaningen bestod i att skapa m temat HÅRDROCK! Inte riktigt min vanliga stil, så det kändes hur kul som helst att få prova på nåt nytt 🙂 Kontrasten är ju ganska total om man jämför den här LO’n med den ROSA som jag tidigare visat 😉 En rätt skön kontrast om jag får säga det själv *hihi*

Jag skrattade så jag grät första gången jag fångade den här bilden av min lilla sötnos! Visst ser hon ut lite som Kavli-mjukost bebisen i reklamen ”that’s the way ahaha i like it ahaha” 😀 Min lilla stjärna! *Haha* En bebis som ”groove”ar helt enkelt 😉

True dreamer 1

Jag har faktiskt klippt sönder ett par gamla stövlar för att få med lite läder i min hårdrocks layout, läder är ett måste i min hårdrockstolkning! Passade även på att använda dragkedjan från stövlarna, tänkte att det kunde bli lite häftigt. Det var lite pilligt att få dit den, men jag är glad att jag gjorde det 🙂

Lilla coolingen 1

Titeln har jag stansat ut med cuttlebuggen, men jag gjorde lite manuella ändringar. Tyckte inte riktigt att Hippie Chick stilen var tillräckligt mycket hårdrock, så det blev till att riva av några bitar och lägga till några brads för att få till den rätta looken. Sen använde jag (såklart!) lite mer lääder för att förtydliga COOL, kom på att man kanske inte riktigt skulle tolka  min svengelska titel på rätt sätt annars. Sen penslade jag på lite transparent akrylfärg/glaze som jag köpt hos handarbeta (har letat efter den på flera andra ställen, men de verkar vara en utav få som har denna härliga produkt). Jag har länkat till produkten i deras webshop… gå in o titta själva, riktigt billig dessutom! Me like 😉

Det var riktigt kul att pyssla ihop den här LO’n, just för att jag (återigen) fick utmana mig själv att gå ifrån min ”vanliga” stil! Mer sånt får det nog bli 🙂

Hoppas att ni har en mysig tisdagskväll!

KRAAM!

Kommentera

