Mli

Scrappat o klart!

En liten trött tjej

på oktober 13, 2009

Jag har antagit Ylwas tekniktävling hos Handarbeta! Åhh ni förstår inte hur kul den här utmaningen var!! Jag trodde att mitt bidrag skulle bli katastrof-dåligt, men jag blev nästan liite nöjd när jag väl gjort klart det 😀 Jag tror verkligen att det är sånna här ”begränsande” utmaningar som gör att man växer som scrappare… man kan inte rädda ev ‘misstag’ eller misshappenings på samma sätt som man annars kan genom att enbart kladda vidare, här behövde man verkligen tänka igenom hur man ville ha det INNAN man satte igång 😉 Superkul o annorlunda för mig!

En liten trött tjej

Tävlingen bestod av att man skulle använda:

1 st foto eller stämpel
2 st olika fonter
3 st olika mönstrade papper
4 st olika band/garn/spets
5 st blommor – behöver inte vara olika
6 st metalldelar – typ brads, öljetter, charms

Och varken mer eller mindre!

Två olika fonter

Jag använde alltså ett foto på min lilla sötnos. Två fonter: QuicKutz Dragonfly (mini) och Thickers svarta Tinsel Foil Letter Stickers. Tre stycken olika mönstrade papper: bakgrundspapperet, en (halv) fotomatta m beige prickigt tunnare papper, och sen det härliga beige färgade swirlpapperet som jag ääälskar!

CIMG4031

Sen var det ju fyra stycken band/garn/spetsar som krävdes. Jag drog ett beige/crémefärgat satinband diagonalt över bakgrundsarket (band nr.1 ditsatt 🙂 ).

CIMG4030

Sen använde jag mig utav två spetsar. Min absoluta favoritspets den med de små bollarna (köpt hos just Handarbeta!), och ytterligare en superhärlig spets diagonalt lite snett under blommorna i högra hörnet av LO’n (då är vi uppe i 3 ”band”), och så har jag fäst ett brett rutigt band underst lodrätt över högra sidan av LO’n (då var vi uppe i de 4 nödvändiga banden 😀 ). Man kan se det skymta fram lite under blommorna i bilder här ovanför! Just det… blommorna ja, det var ju som ni ser fyra stycken blommor i det nedre högra hörnet av LO’n och sen ytterligare en i vänstra hörnet av fotot som ni kan se några bilder ovanför den här 🙂 Alltså totalt 5 blommor!

Sen sist men inte minst kommer vi till metalldelarna. Jag valde att använda fem öljetter, och en bronsfärgad metall”sticker” som jag satte smack i mitten av rosetten jag knöt av satinbandet. Tre av öljetterna (ljusblåa för att ta upp lite av det blåa i bakgrundspapperet) fäste jag i mitten av de mörkbruna blommorna och det två resterande (mörkbruna för att matcha blommorna) satte jag i hålen där jag trädde igenom satinbandet. Där har vi alltså alla sex metalldelar 😀 Wohoo!! Och LO’n är komplett enligt utmaningsreglerna!

Det här var som sagt en ruskigt kul utmaning! Får hoppas på fler sånna.

Massa kramar,

Mli

Kommentera

