Mli

Scrappat o klart!

Grattis kort till pappa

på oktober 26, 2009

Men visst är det lite svårt att göra ‘manliga’ kort?! Min far fyller 50 nästa vecka och vi ska fira honom nu i helgen. Så för en gångs skull har jag försökt vara ute i god tid m kortmakeriet 🙂

Jag har gjort ett som jag själv (tillsammans m farmor&farfar) ska ge till honom, och sen har mamma bett mig att göra ett. Såhär blev kortet jag själv tänkt ge honom:

CIMG4077

Även om det är lite svårt att se på bilden, så blev jag väldigt nöjd med hur färg kombinationen blev i det här kortet 🙂 Jag brukar ju verkligen INTE vara duktig på att använda skarpa färger, men här lyckades jag pusha mig själv. Och då känns det ju alltid lite extra bra 😉

CIMG4082

Och såhär ser det andra kortet ut. Det ser inte mycket ut på bild ser jag… men jag blev rätt nöjd med det här kortet också. Var lite rädd att det skulle bli för ”gulligt” med det ljusblåa, men jag distressade med walnut stain, och kände att det gjorde STOR skillnad. Men som sagt, det ser lite tråkigt ut på fotot 😦 Tråkigt!

En detalj som jag blev väldigt nöjd med var att använda en eyelet som pricken över å:t.. sen kikar ju bakgrundspapperet igenom. Det ser rätt häftigt ut ‘in real life’, om jag får säga det själv 😉

Nu ska jag scrappa vidare!

Hoppas att ni haft en bra början på veckan 😀

Kraam,

Mli

Kommentera

