Mli

Scrappat o klart!

Nygravid

på oktober 26, 2009

Titta in hos Pyssellyckan!! De har en superduper söt skiss att skapa efter i deras Oktobertävling. Det kändes givet att skapa en LO i romantiskt råååsa! Jag hittade det här fotot och kände att jag var tvungen att använda just det. Det är taget förra sommaren, dagen efter vi hade tagit grav. testet! Jag var överlycklig 😀 Det var nog det tredje grav testet jag gjorde den senvåren/sommaren, så lyckan var total när det stod ”gravid” på stickan. Sambon o jag åkte iväg o köpte en digitalkamera dagen efter testet (så att vi bland annat kunde fota stickan, innan resultatet försvann), det här fotot blev också taget i samma veva 🙂 Jag kan verkligen se lyckan i mina ögon, och blir nästan tårögd när jag tänker på det. Nu är dottern 7 månader, tänk va tiden går fort! Min lilla ögonsten, jag brukar komma på mig själv m att undra hur jag kunde leva utan henne, vad skulle jag göra utan henne?! Min lilla lilla älskling. Då är tårarna verkligen inte långt borta, och jag ryser vid blotta tanken. Jag är så lycklig som har henne (och hennes pappa förstås, han kommer på en hedrande andra plats 😉 )

Nygravid

Jag gjorde en liten egen tolkning av skissen. De små hjärtana på skissen gjorde jag om till små blommor som jag satte lodrätt till vänster om fotot. Men ett hjärta behöll jag. Vad är en romantisk LO utan ett hjärta? Men helt ärligt så är det ju faktiskt 4 hjärtan på den här LO’n. Mitt, lilla Felicias i magen, det ritade på taggen och den rosa mönstrade chipboarden 😉

CIMG4085

Taggen har jag cracklat och glaze:at… åh va det är kul att crackla!! Och sen har jag skrivit det mest självklara som jag redan beskrivit att jag kände när jag fotades och såg fotot: LYCKA! Taggen kan man dra ut för att läsa lite journaling.

CIMG4086

Hjärtat uppe i det vänstra hörnet på skissen bytte jag ut mot fler blommor. I romantisk anda såklart 😉

Det var nog allt för mig ikväll, det har varit en produktiv kväll. Känns jättejätteskönt!

Sov så gott!

Mli

One response to “Nygravid

  1. […] lagt upp fler (när)bilder och förklaring till hur jag tolkat skissen på min blogg. Länken: https://mliscreativehopes.wordpress.com/2009/10/26/nygravid/ om ni vill titta […]

Kommentera

