Mli

Scrappat o klart!

Första julkortet för året!

på oktober 27, 2009

Ja, nu har jag gjort klart första julkortet för i år! Det är ju därmed också mitt absolut första egengjorda julkort 😀

Jag har insett att jag måste vara ute i god tid om jag ska hinna göra alla kort som jag vill skicka iväg till nära&kära. Så nu ska jag öka produktionstempot 😉

God Jul!

Kortet gjorde jag faktiskt till Hobbyhusets Oktobertävling. Det är oftast lättare för mig att komma igång med mitt skapande när jag har några riktlinjer att jobba efter, så utmaningar o tävlingar passar mig perfekt! Sen är det ju bara såå himla kul också 🙂

Utmaningen bestod i att använda ”höst”färgerna: rött, brunt, grönt och gult OCH bara de (förutom svart o vitt som komplement). Jag tyckte att det var de perfekta jul färgerna.. så därför blev det starten på julproduktionen 😉

Rött och brunt är väl egentligen bas färgerna i hela kortet, det kan däremot vara lite svårare att se det gröna och gula på fotot såg jag såhär i efterhand. Men det mönstrade My Mind’s Eye papperet ”Under the Tree” har både grönt och gult i sig. Det syns mycket klarare ‘in real life’. Grönt är det ju även på bladen till den underbart roströda rosen centrerad överst på kortet.

Det här var grymt kul, nu är det bara resten av julkorten kvar….

Kraam!

Mli

One response to “Första julkortet för året!

  1. Veronica/leia skriver:

    Vad massa fint du skapat =)
    Kul att du hittade min blogg så jag hittade hit. Lovar att komma tillbaka snart igen och kika =)

    Kramelikram Veronica

Kommentera

