Mli

Scrappat o klart!

Blogcandy hos Änglahus!

på november 28, 2009

Åhh jag blir så glad! Ja, för det blir man oftast när man klickar sig in till Änglahus bloggen. Där finns en skön mix av inredning, pyssel och kreerat. Just nu är det vääldigt mycket julinspiration, och det gör en ju bara ännu gladare 😀 Sen tycker jag ju självklart att det är superspännande att följa hennes resa genom graviditeten. Hon är ju snart framme vid målet!! 5 veckor kommer att gå fort! Såhär 8 månader senare känns det som jag själv nyss var där, fast ändå inte, på något konstigt sätt. Tiden har gått så ruskigt fort sen Felicia föddes, men man har ju samtidigt vuxit själv på de här månaderna, lärt sig mycket om sig själv, sambon & lillan. Det har varit nyttiga 8 månader för oss alla 🙂 Nu de senaste veckorna känns det som att allt rullat på om möjligt ännu snabbare än tidigare. Tror att det beror på att hennes utveckling trappats upp ännu ett snäpp nu. Hon rullar runt som en liten virvelvind på golvet, ålar sig fram lite lätt, går i sin gåstol, hoppar i hoppgungan, kommunicerar på en helt ny nivå och är såå nära på att säga mamma (och pappa ibland också för den delen 😉 ). Ja, allt går tusen gånger fortare nu än tidigare.

Men… nu kommer jag till det allra roligaste hos Änglahus just nu, hon har nämligen ett blogcandy fram till och med midnatt imorgon! Och det är superstort och med samma härliga bredd som vanligt hos Änglahus! Det är 3 olika candyn se bara vilka gottigheter:

*Julpynt*

*Pyssel*

*Fattigmanssilver*

Jag som ääälskar att pyssla är förstås överförtjust i tanken på att få hem mer roligt scrap material, MEN julpyntet skulle nästan vara ännu roligare den här gången! Det är ju faktiskt Felicias FÖRSTA jul! Jag blir nästan lite tårögd av bara tanken, min lilla tjej har blivit så stor 😀 och jag längtar tills att vi ska sitta där framför pakethögen och leka med en massa härliga snören i olika färger. Jag är helt säker på att hon kommer gilla läget (även om hon inte förstår innebörden av gubben m vita skägget än på ett tag) 😉

Jag har iaf bestämt mig för att göra det så julpyntigt och mysigt det bara går här hemma, eftersom vi inte var hemma förra julen (jobbade 16 dagar i streck innan jul och firade sen julafton hemma hos mina föräldrar) så blev det inte så jättemycket julkänslor förra året. Och de 2 åren innan dess så var vi ju uppe i Sälen och säsongade, då fick man ju julkänslan lite på köpet (även om man jobbade julafton), det var ju såklart juligt m mycket snö o glatt humör. Innan dess har jag ju bott hemma, så ni kan ju bara ana hur mycket julgrejjer jag har att köpa i år. Vi har en liiiten jullåda uppe på vinden, men den kommer att vara MYCKET större när allt ska packas ner i slutet på året. Det ska jag se till! Jag, sambon o lillan ska faktiskt ut o julpyntshoppa idag. Lyckan är total! Jag har bara lite svårt att bestämma mig för vilken slags julkänsla jag vill förmedla. Om det ska vara stilrent, färgglatt, mycket lull-lull, gammaldags eller modernt. *Hmm* jag har nog en rätt klar bild av vad jag gillar för stilar, men jag vill att det ska vara enhetligt också. Jag ska nog surfa runt lite nu och kolla utbudet hos lite olika butiker nu innan vi ger oss av.

Men som sagt… glöm inte kika in hos Änglahus! Ta en lott och inspireras av hennes härliga stil o smakfulla känsla för detaljer! Det har jag gjort inför mitt julpyntande.

Kraam,

Mli


Lämna en kommentar