Mli

Scrappat o klart!

Ett smart o billigt scraptips!

på januari 5, 2010

Eller ja billigt o billigt, beror väl på hur man ser på’t.. jag väljer att se det som alldeles gratis scrap material! Ni vet när man kommer hem o är sådär överlycklig efter en helt perfekt shoppingrunda. Man har köpt på sig nån fin topp som sitter helt perfekt – då brukar min lycka slå nya höjder när jag kommer hem, rycker upp plagget ur påsen, klipper bord etiketten som jag sparar till scrapet (såklart! Bara att måla på m akrylfärg, men det använder ju säkert de flesta sig av) däremot är min nykläckta idé att man kan använda banden som sitter på insidan av de flesta plaggen, dessa klipper jag av innan jag ens hinner slänga toppen i tvättmaskinen. Ni vet de där irriterande öglorna som man kan hänga upp plaggen på galgen m så att tröjan inte ramlar av galgen i butiken (de där förbaskade öglorna som ofta kikar fram vid urringningen oavsett om den är liten eller stor). Dessa fina (oftast satin)band klipper jag av och använder. Superduper behändigt och bra! Visst räknas väl det som gratis.. för man köpte ju inte plagget för bandens skull, de kommer ju liksom med på köpet 😉

Nu ropar sambon på mig… vi ska titta på film. Ligger visst på minus om jag inte skyndar mig 😉

Kram,

Mli

Kommentera

