Mli

Scrappat o klart!

Tändsticksaskar

på januari 8, 2010

Jag har verkligen fått mersmak för att dekorera tändsticksaskar! Här kommer två stycken nyligen gjorda:

”Över”- och ”under”- sidor.

Här är översidan igen, jag tycker att det blir både snyggt o praktiskt m små ”handtag” på själva tändstickslådan. Använder brads som jag trär igenom en öljett (för att det ska bli lite mellanrum mellan bradsen o cardstocken, alltså  finnas något att ta tag i). Jag fäster inte öljetten m crop:en eller setter, utan bara låter den sitta löst, den sitter ju fast av sig självt när man låser fast bradsen 😀 En mellan storlek på brad passar oftast perfekt i en liten öljett.

Här kommer nästa ask:

Övre sidan,

och den undre. Syns lite dåligt, men jag har använt mina nyinköpta glimmermists. Älskar dem verkligen! Köpte pearl och bronze. Tror att det är bra ”färger” för mig att börja med, lättanvända och användbara 😀

Gjorde den här asken till värdinnan för nyårsfirandet. Knöt ihop tändsticksasken och en ask AfterEight m ett stort långt härligt snöre och fäste den här taggen:

Som vanligt så blev det något i sista minuten, men jag är faktiskt rätt nöjd ändå. Det tror jag att värdinnan blev också, speciellt eftersom hon ”beställt” tre askar till (började med att hon ville ha en, när jag överlämnade den så ville hon gärna ha en till, någon dag senare fick jag ett sms m en förfrågan om ytterligare en *hihi*). ”Perfekt värd/värdinna present” har jag fått höra flera gånger den senaste veckan! När man får ta del av den äkta glädjen  känner man sig lycklig över att ha denna härliga hobby 😀

Nu ska jag göra min sovande sambo sällskap i soffan. Mysigt!

*Stora kramar*

Mli

Kommentera

