Mli

Scrappat o klart!

Grattiskort!

på februari 9, 2010

Nu har jag äntligen fått ordning på kameran och lyckats fota lite nyproducerade kort 😀 Hurra! Ja, det är värt att fira, vi har haft fler anledningar att fira, för min kära sambo fyller år idag! Första familjefödelsedan sen Felicia föddes, kändes extra stort på något vis. Det är nu det gäller att sätta upp ribban för firandet, visa lillan hur man firar en ordentlig födelsedag. Vi fixade såklart fika på säng till pappsen imorse! Lyckades på något mirakulöst sätt få med mig Felicia på ena armen balanserandes låångt ifrån den andra armen där bricka m macka, glas o ljus befann sig och kunde samtidigt ta kort på älsklingen när han spelade nyvaken och tog emot brickan! Man skulle ha fler armar, det är ett som är säkert, men man klarar sig ändå rätt bra m dem man har så länge 😉 Sen var det paketöppning innan pappsen åkte iväg för att jobba, då passade jag o Felcia på att baka kärleksmums, såklart provsmakade vi smeten 😉 Nu väntar vi bara på att han ska komma hem! Under tiden tänkte jag visa grattiskortet han fick imorse, samt en canvastavla som han ska få nu när han kommer hem. Det blir lite av en kombinerad födelsedags & alla-hjärtans-dags present just för att den verkligen osar kärlek 😀

Såhär såg alltså kortet ut.

Detaljbild.

Nu vidare till canvastavlan, det är min canvasdebut!! 😉 Har bara gjort ”vanliga” tavlor innan, dvs inramade (och det är inte många det heller). Men det här var ju verkligen superkul! Såhär blev alltså resultatet:

Felicia har också varit involverad i själva tavelmakeriet 😀 Vi gjorde handavtryck i akrylfärg (även här skulle man definitivt behövt ett par extra händer, men skam den som ger sig *haha*). Hjärtat har jag ritat på fri hand i cracklepaint, använde en mindre borste för att få till snyggare kanter och fyllde sen i med den vanliga ”burk”penseln. När det torkat färdigt tog jag overhead papper och ritade av hjärtat och klippte sen ut denna mask. Jag la overheadhjärtat ovanpå cracklepaint hjärtat och började sen stämpla o embossa lite olika swirls runt om (en teknik som jag definitivt kommer använda fler gånger, har sett själva tekniken gjord m köpta masks men på det här sättet kan man ju ta tekniken till nya höjder *känner mig supernöjd* hihi). Det var lite knepigt att stämpla på canvasduken, med lite vilja o pillande så gick det vägen, embossingpennan var nästan ett måste!

”of You and I” är clearstamps tagna ur mitt älsklings Build-a-Swirl set från PrimaMarketing. Här kan man också se att jag virat metalltråd runt det lilla hjärtat (även tråden är embossad i guld, var silverfärgad från början, var lite osäker på om det skulle funka men det gjorde det!). Mycket distress ink (walnut stain) har fått sotat den annars rätt klara turkosa bakgrunds(akryl)färgen. Jag har smygit in tre mycket betydelsefulla datum i tavlan, det första när jag o älsklingen träffades, det andra när vi förlovade oss och det tredje och STÖRSTA när vår lilla sötnos föddes.

Hoppas att jag inspirerat någon att testa på att göra en canvastavla. Det var superkul verkligen! Jag säger: testa, testa, testa 😀

Stoora kramar,

Mli

One response to “Grattiskort!

  1. Linda Horn skriver:

    Ååååh, sååå fin!! Jag önskar jag hade varit bättre på att ta barnens hand och fotavtryck när de var små! 😦 Stora grabben finns det väl nåt av, konstigt – eftersom jag inte alls var speciellt pysslig på den tiden… Nu när jag pysslar massor, då har lilltjejen sprungit iväg och ska fylla 2 år snart, inga små söta bebishänder eller fötter…. 😦

Kommentera

