Mli

Scrappat o klart!

Här händer det grejjer…

på april 10, 2010

Usch va länge sen jag hann sitta ner o blogga nu. Inte okej! Men här har det hänt grejjer, kan jag lova! Vi har haft ettårs-kalas m pompa och ståt. Som vanligt tog jag mig an lite för mycket, och stod o bakade 4 dagar i sträck innan kalaset. Men ojojoj så kul vi hade. Felicia var helt begeistrad över att få stå i centrum hela dagen 😀 Var lite rädd att det skulle bli för mycket intryck för henne, med släkten på förmiddagen och vännerna på eftermiddagen men det gick hur bra som helst. Sen fick hon ju äta tårta två gånger på samma dag, och det tackar man ju inte nej till när man precis upptäckt något så gott som tårta 😉 haha

Jag har alltså bakat, gjort kalasinbjudningar, och varit på Sälensemester sen jag senast skrev. Sen har vi hunnit m en släng m magsjuka och dunderförkylningar också, men det äckliga ämnet tycker jag vi lämnar m en gång.

Tänkte istället passa på att tipsa om en helt underbar blogg som jag upptäckte för någon månad sen. Ni bara måste kika in hos A´laEmmeli som firar 5.000 besökare! Jag blir verkligen inspirerad av hennes layouter, och sättet hon bygger upp sina blogginlägg är också helt klanderfritt. Hon får på något magiskt sätt inläggen att verka ”luftiga” genom att dela upp texten i tre olika delar: beskrivning av LO’nbilderna som hon använt i LO’n och vilket material hon använt. Egentligen ganska simpel uppdelning men ack så genialt 😉 Det blir lätt för ögat, och man läser alltid all text utan att känna att det är för mycket oavsett hur lång beskrivningen är. Mycket snyggt!!

Jag som tänkt börja införa mer bilder o mindre text det här året har ju misslyckats totalt. Men skam den som ger sig… Jag har en hel del grejjer uppe i scraprummet som bara ligger o väntar på att få bli fotade. Ska försöka lägga upp bilder i helgen 😀

Föresten, missa inte chansen att ta en lott i just A’laEmmelis blogcandy! Titta bara så mycket härliga grejjer hon lottar ut:

Mums-mums! Jag är definitivt med 😀

Nu ska jag bege mig upp till scraprummet medans min tok-snoriga sötnos fortfarande sover…

Hoppas att ni har en helt underbar (snorfri) helg 😉

Kraamen*

One response to “Här händer det grejjer…

  1. AlaEmmeli skriver:

    Oj jag har visst missat innan det fina du skrivit om min blogg! Så glad jag blir, tack så mycket! Har varit lite dålig på uppdelningen i blogginläggen det sista men efter det fina du skrivit ska jag nog fortsätta med det i alal fall! 🙂

    Kram Emmeli ♥

Kommentera

