Mli

Scrappat o klart!

Smyckeshängare!

på juni 30, 2010

Idag blev jag heelt saalig! Strosade in på Panduro och snubblade över dessa underbara smyckeshållare! Vad sägs?! Visst finns det potential i dom (jo, såklart köpte jag flera stycken…)? De var dessutom på REA, halva priset: 74,50:- styck! Kände mig toknöjd 😀 Jag har en bild i huvudet över hur det ska se ut när jag är färdig m de… vet inte riktigt om jag kommer att uppnå just det skicket, men jag hoppas! Har tänkt patinera de. Köpte färg när jag ändå var inne i stan, och började grundmåla det första jag gjorde när lillstumpan somnat för dagen. Så här ser den ut efter grundmålningen:

Och JA.. jag inser att dörren i bakgrunden också skulle behöva ”grundmålas” på nytt… *tihi* Hemskt att man inte ser sånt där annars. Hemmablind, jaavisst!

Imorn sätter jag igång m nästa lager på smyckeshängaren. Hoppas, hopppas att det blir lika snyggt som jag tror att det kan bli 😀

Tänkte att dessa kan bli perfekta presenter till shabbychiciga tjejer som:  flyttar, fyller år, kommer hem utomlandsifrån, eller bara behöver uppmuntran mm mm.. ja ni fattar. Jag är heelt såld 😉

Givetvis ska jag göra en till mig själv också! Har även funderingar på att försöka decoupera (heter verbet så?), fanns ett jättefint skyltexemplar som inspiration i butiken). Men då jag aldrig försökt mig på den tekniken innan är jag osäker på om jag tar mig an det den här gången. Kanske krävs lite övning innan? Vi får se…

Tänkte göra mina två älsklingar sällskap i sovrummet nu.

Kram!

Mli

2 responses to “Smyckeshängare!

  1. AlaEmmeli skriver:

    Åh din lyckost! 😉 Förstår att du är nöjd som kommit över dessa fina smyckeshängare, vill oxå ha! Ska bli jätteroligt att se hur fint du gjort när den är färdig sen. Så fina layouter du gör oxå!

    Din dotter kommer bergis älska att botanisera i dina scraplådor och burkar sen när hon blir en tre – fyra år… det är inte alltid roligt kan jag intyga eftersom man har så mycket smått som lätt kan åka ut. Fast visst är det mysigt att ibland sätta sig ner och scrappa med henne, gör hellre sånt än att leka lekar som doktor, affär och mamma-pappa-barn och likaså med barbie. Tänk va jag älskade att leka med sånt när jag va liten men nu har jag noll fantasi till det, känns bara trist men ibland gör man det iaf. Så allt som har med pyssel att göra gör jag mycket hellre med henne; scrappa, trä pärlor, pussla, rita, lägga pärlplattor m.m. sånt förstår jag mig på… kanske har blivit gammal och glömt bort hur man leker lekar! 😉

    Ser oxå fram emot när min sessa blir lite äldre så att hon kan scrappa lite mer självgående – tänk vilken roligt intresse och hobby att ha tillsammans *drömmer mig bort* men sen vet man ju inte om hon kommer att vara lika intresserad om några år även om de säger på dagis att hon är väldigt pyssligt lagd.

    Ha det så gott! ♥
    Kram Emmeli

  2. Änglahus skriver:

    De var verkligen jättefina, jag har faktiskt spanat på nåt liknande men har för många smycken (skäms) så jag har dem i glasburkar istället ;0) Måste också nämna att din dotter verkar vara ett riktigt charmtroll, hi hi. Fråga: Titeln på Underbar blå, vad är det för bokstäver, de var jättefina! Ha en mysig kväll, kram!

Kommentera

