Mli

Scrappat o klart!

Smyckeshängare!

på september 17, 2010

Mina älskade smyckeshängare, jaaa ni vet ju säkert att jag är väldigt nöjd m det inköpet! 😉 Blev ännu mer nöjd m det patinerade resultatet! 😀 Jag som varit lite orolig för om jag skulle lyckas få till det någorlunda snyggt, men såhär i efterhand blev jag faktiskt supernöjd m den första färdigställda smyckeshängaren. Gav bort den i inflyttningspresent till en tjejkompis som nyss köpt hus, är ju så kul att kunna ge bort något som man lagt en egen touch på, eller hur?!

Först målade jag den m vit hobbyfärg från Panduro, och sen till det roliga själva patineringen. Spädde ut brun hobbyfärg m lika mycket vatten som färg, använde en bred borste och målade över i någorlunda ljämna drag. Innan färgen torkar ska man vara noga m att torka av den överflödiga vattniga bruna färgen m en mjuk trasa (själv använde jag en bit av ett ituklippt lakan, superbra!). Det blir m andra ord inte många penseldrag innan det är dax för torkning.

Jag har även inflyttningskortet att visa upp för er, men det får bli en annan dag 😀 Nu ska jag sätta mig o mysa ett tag i soffan m lillstumpan!

Kram,

Mli

Kommentera

