Mli

Scrappat o klart!

Underbara turkosa jul!

på december 3, 2010

I år blir majoriteten av julkorten turkosa för min del! Har blivit helt kär i papperet m änglarna som jag köpte på scrapmässan i Uppsala tidigare i höstas.

Det är kortet är liksom de flesta detta år i formatet 10*10 cm, gjort av cardstock i färgen ”vintage” som bas (också en stor favorit här hemma i scrapvrån just nu!)

Idag ska vi iväg på 3d ultraljud, tänk att vi kommer få en liten smygtitt på vårt lilla mirakel a.k.a. ”lillasyster”. Vi är inne i v.29, och bebisens ankomst närmar sig m stormsteg, förstår inte. Man hinner knappt inse vilken vecka man är i förrän man är inne i nästa. Om denna lilla bebbe bestämmer sig för att titta ut i samma vecka som Felicia så har vi knappt två månader kvar. TVÅ månader, åtta veckor… vart tog tiden vägen?!

Och idag ska vi som sagt äntligen få se om barnmorskan gissade rätt, om det faktiskt är en liten flicka som gömmer sig där inne. Jag är faktiskt inte helt övertygad, även om vi som sagt kallar den lilla för ”lillasyster” 😉

Spännande, spännande.. ååh som jag ska njuta av denna dag! Hoppas att ni också får en supermysig fredag ❤

Kram,

Mli

One response to “Underbara turkosa jul!

  1. Emelie skriver:

    Hej!
    Blev så glad när jag läste din långa kommentar på min smyckesblogg. Tänkte på det du skrev och vad sägs om ett läderband som går ett varv runt handleden med texten på latin ”Parva sub ingenti” som betyder det lilla under det storas beskydd. Lättast är om du mailar mig vad du är intresserad.

    MvH Emelie

Kommentera

