Mli

Scrappat o klart!

Nu är det jul igen…

på december 7, 2010

”Nu är det jul igen” stämpeln från Tingtura är en annan utav julfavoriterna det här året. Visst är den grymt mysig?!!

Speciellt fin tycker jag att den är embossad i härligt röda toner! Nu ska jag sätta mig o fortsätta skriva på julklappslistan som jag förberett. Tänkte göra jul”korgar” till släkten, fyllda m en massa hembakat mumsmums 😉 Hoppas att det uppskattas! Måste bara bestämma mig för vad jag ska göra och vad jag tvingas utesluta… har ju till min stora besvikelse inte hur mycket tid som helst (m tanke på tentor och extrajobb veckan innan jul). Men vilja finns och det i STORA mängder, det är väl det som är det viktigaste 😀 Idag var jag o lillstumpan iväg till ÖB och Rusta på jakt efter små glas flaskor (ca 200-300 ml) och burkar att förvara dom hemgjorda godsakerna i, hittade burkar att komplettera till dom jag redan köpt på Ikea, men inga passande flaskor. Att det ska vara så svårt *hmm*!

Kan inflika att sånna shoppingturer inte rekommenderas efter en lång dag på dagis, blir jobbigt för både barn o mammor 😉 Men efter ett antal rymmningsförsök från kundvagnen på ÖB och flertalet ”jag går åt det här hållet mamma, så kan du gå åt det där” på Rusta, så kan jag inte annat än känna mig nöjd m eftermiddagens inköp. Felicia tyckte nog egentligen att det var rätt roligt att driva mamma till vansinne, och huvudsaken är väl att hon mår bra, jag får väl liksom bara ‘skylla mig själv’ som ens kommit på tanken att åka tvärs över stan från den ena stora affären till den andra hehe…

Tar gärna emot tips på vart jag kan hitta små glasflaskor! Vore underbart att få stryka den inhandlingen från min lista…

Kramis,

Mli

One response to “Nu är det jul igen…

  1. Veronica skriver:

    Ja visst är den stämpel supersöt!! Kortet blev ju jättefint! Håller tummarna att du hittar dina glasflaskor, har tyvärr inget bra tips..

    Kramelikram Veronica

Kommentera

