Mli

Scrappat o klart!

Julhälsningar…

på december 13, 2010

Ännu ett julkort:

Sitter just nu och försöker göra klart de sista touch:erna på julkorten. Stämplade kuverten i förrgår, och igår printade jag ut julfotot på våran sötnos! Blev många foton tagna innan mamma var nöjd 😉 Felicia tyckte nog att vi kunnat vara nöjda efter typ tredje fotot, men m lite mutor (i form av godis hehe) gick det vägen till slut. Så här blev det slutgiltiga fotot:

Man riktigt ser hur det lyser bus i blicken, gullungen min 😀

Nu måste jag fortsätta m julkorten, multitaskar lite och gör i ordning hemgjord snaps också. Det ska bli en del utav julklappskorgarna har jag tänkt. Hittade det här receptet på julsnaps här, va tycks?

Julsnaps – Ett

75 cl Brännvin special
strimlat skal av en tvättad citron
3 pomeransskal – blötlagda och med det vita bortskuret
3 cm färsk skivad ingefära
1 kanelstång
1 msk råsocker

Lös sockret i lite av spriten och blanda med alla ingredienser. Låt stå i två veckor och sila genom ett kaffe filter. Njut till julbordet.

Har aldrig gjort något liknande innan, så det är väl lite av en chansning… men hur fel kan det gå 😛 Snaps ska väl ändå inte vara gott, eller 😉 Själv håller jag mig glatt till min gravidvänliga dricka, och låter de andra i släkten agera försökskaniner *mohahaha*

Kommentera

