Mli

Scrappat o klart!

God fortsättning!

på december 29, 2010

Vart tog dagarna vägen egentligen?! Känns som att hela december bara flöög förbi! Speciellt sista halvan 😉 Nu är min sista tenta avklarad (förra måndan), hann knappt ägna den en endaste oroande tanke innan den också var förbi! Underbart 😀 Det gäller att hålla sig sysselsatt, då går tiden fort! Jag har ju jobbat 10 timmarspass senaste veckorna, och stått vid spisen/ugnen halva nätterna när jag väl kommit hem (för att fixa med julkorgarna som jag gav bort till släktingarna, dom blev en dunderhit, jättekul!). Korgarna… eller ja, det blev aldrig några korgar, köpte istället vita stora fat att ha som bas/underlägg och placerade alla grejjer på, slog sen in allt i celofan. Blev jättenöjd! Följande fylldes alla glas flaskor och burkar med:

Chili olja m ingefära (hade i egentorkad chili samt färsk sådan)

Hemmagjord smaksatt julsnaps (nummer ett), som jag skrivit om tidigare. Den gjorde succé! Kan varmt rekommendera den (även om jag själv fick nöja mig m att lukta lite lätt *tihi*)

Leila Lindholms cinnamon chocolate chip cookies

Saffran biscottin (följde kommentarernas tips och hade i mindre mjöl, supergoda!)

Rice Krispie Treats (alltid lika gott!)

Müsli (råkade ta dubbel mängd kanel… ett trötthetstecken? Javisst 😉 Men det bjuder jag på! Blev någorlunda okej ändå…)

Kanderade mandlar (var jättenoga med att separera mandlarna, men dom klumpade ändå ihop sig i påsen sen… jaja, man kan ju inte göra mer än försöka!)

Torkat äppelgodis (äälskar dessa, har köpt färdiga förut men aldrig testat att göra själv innan. Supersmaskigt! Blandade äppelsorterna hej vilt!)

Känns som att jag glömt något… hmm.. jaja, man får iaf ett hum om vad jag sysslat med senaste tiden. För att inte nämna alla julkort förstås 😉 Blev några sista minuten kort sista morgonen innan jobbet också! Jag är hopplös! Vill ju inte missa någon 😀

Nu ska jag upp till mitt nystädade scraprum och låta inspirationen flöda. Återkommer med nyskapat under veckan!

Massa kramar,

Mli

Kommentera

