Mli

Scrappat o klart!

Gratulerar mamma!

på januari 5, 2011

Min kära mamma fyllde år på nyårsdagen, och detta kort skickade vi till henne tillsammans m ett paket fyllt med bara ”me”-grejjer i form av en sjal och olika skönhetsartiklar. Inget som resterande delar av familjen (pappa o mina bröder) har nån nytta av 😉 Är ju så få gånger man tänker på sig själv som mor, så det känns på något vis ännu viktigare att se till att ge något personligt när älskade lilla mamma fyller år!

Inspiration och ”layout” till kortet hittade jag hos Annlouise/Pysselfia. Kikar ofta in i hennes blogg och blir så inspirerad av alla hennes fina alster, men är ibland så dålig på att kommentera och visa att man tittat in.  Neej, det måste bli ändring på det… fler kommentarer får det bli det här året!

Hoppas att ni haft ett mysigt nyårsfirande! Vi hann precis fira klart tolvslaget innan Felicia blev sjuk i magsjuka *inte så värst mysigt*, gullungen min. Det gick fort över dock, kräktes fyra gånger på natten ( varav två gånger i sängen, dvs två byten av sängkläder… och en gång i soffan… det är inte lätt att säga till när man inte kan prata riktigt än och knappt förstår själv vad som händer, stackarn). Men sen var det hela över, hon mådde hur bra som helst på lördagsmorgonen igen! Själv fick jag kraftiga förvärkar i söndagskväll (började få regelbundna förvärkar söndagen innan redan, alltså julhelgen, men de avtog efter några timmar sen har det varit relativt lugnt hela veckan fram tills nu i söndags då som sagt) dessa följdes av *yup* magsjuka, tog lite hårdare på mig än sötnosen dock. Kräktes halva natten och en gång måndag morgon, sen var det iof lugnt på den fronten men fick inte i mig många tuggor ätbart. Satt bara o skakade i soffan. Vet inte om det var någon kombinerad strejk från kroppen kanske, alla sammandragningar och kräkningar kanske blev för mycket? Sov bort halva dagen, och var ändå helt orkeslös och skakig. Tisdag var allt frid och fröjd iaf. Har fått bricanyl mot förvärkarna dock, eftersom de börjat påverka livmodertappen, ska försöka ta det så lugnt som möjligt om dagarna och undvika lyft mm. Lättare sagt än gjort när man har en tjej på 21 månader (som dessutom blivit rätt bortskämd m att mamma gärna busar, kramas, kånkar, och bär så mycket som möjligt på henne 😉 ). Menmen hon får väl gå på dagis på förmiddagarna närmaste veckorna, så får jag försöka ta det lugnt när jag pluggar iaf, har en del inlämningsuppgifter kvar att ta itu med. Är ju ändå bara 3 veckor kvar som bebben helst inte ska kika ut inom, går in i v.34 idag dvs. v.33+0. Felicia kom ju i v.37+5, trots att jag haft betydligt mer förvärkar m henne, så detta lär nog gå bra! Har ju ändå kommit förbi den mest kritiska tiden sen länge, känns otroligt skönt!

Och förresten vet ni va… Andreas kom hem efter bara 2 timmars plogning inatt… *yup* han har också kräkts. Men nu verkar det som att han inte heller tagits så hårt av illamåendet. Han har inte varit uppe en enda gång i natt, sover iof fortfarande men verkar ändå må helt okej. Konstigt att jag slogs så hårt av det hela?

Jaja, nu måste jag få lite vettigt gjort… ”vila” var det doktorn sa 😉

Stor kram,

Mli

One response to “Gratulerar mamma!

  1. Annlouise skriver:

    Hej hej! Vad fint det blev!!! Dom där Prima-papprena är underbara, och vad roligt att jag kunde inspirera, jag blev jätteglad när jag läste din kommentar!
    Ha det toppen!
    Kram Annlouise

Kommentera

