Mli

Scrappat o klart!

En liten uppdatering…

på januari 28, 2011

Det har inte blivit så mycket scrappat senaste tiden. Har varit heelt slut. Idag är första dagen som jag känt mig pigg på länge! Jag har sovit förmiddag, eftermiddag, och kväll 😉 Men nu så hoppas jag att kroppen vilat upp sig tillräckligt…

I onsdags var vi inne på vändningsförsök, men våran lilla tjej är en envis tös. Hon ligger mer än gärna kvar m huvudet strax under mammas revben *ajj*, så nu har jag fått tid till kejsarsnitt. Har suttit och gråtit för minsta lilla ting onsdag & torsdag. Känns som världens besvikelse att ”missa” förlossningen!! Men samtidigt vill jag inte utsätta bebisen för de risker som en sätesförlossning kan medföra heller, jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om något gick snett.

Det värsta är ändå att jag inte kommer att kunna lyfta Felicia tiden efteråt. Läste i ”En handbok från Vi Föräldrar: Kejsarsnitt” som jag lånade på biblioteket i onsdags em, att man helst inte ska lyfta mer än 5 kg de första 12!! veckorna efter kejsarsnittet. Shiit, det känns ju som en evighet. Tre månader! Hur lätt är det för en (snart blivande) tvååring att förstå att mamma kan bära den ”nya bebisen” men inte henne. Mitt stackars lilla (något bortskämda) hjärta, som jämt blir buren så fort hon sträcker upp armarna i luften och tittar på en m dom där söta hundögonen. Känns som att det blir massor m nya rutiner och omställningar ändå för henne.. hmm..

Tur att hon älskar bebisar iaf 😀 Det gör att allt känns lite lättare ändå, tror att introduktionen till den lilla bebisen åtminstone till en början kommer gå rätt bra. Som det är just nu, blir hon helt sprallig, hoppar upp o ner när det kommer en bebis på tv och ropar ”bebbe, mamma, titta bebbe!!”. Min lilla älskling! Likadant reagerar hon när hon bläddrar i mammaböcker/tidningar som ligger här hemma. Vi äälskar bebisar här hemma helt enkelt 😉

Nu ska jag ta och vila lite i soffan!

Stora kramar,

Mli

Kommentera

