Mli

Scrappat o klart!

Månadsutmaning hos Mollys Scrapbooking!

på september 30, 2011

Jag har skapat ett bidrag till Mollys scrapbookings månadsutmaning. Uppgiften var att inspireras av denna bild, tokgillar färgerna! Jag valde att fokusera på den stilrena shabby chic känslan som bilden porträtterar, sen valde jag att plocka färgerna vitt, turkost och rött från bilden också såklart 😉

Jag kladdade lite vit akrylfärg på det klarröda mönstrade papperet för att riktigt få till det där shabby chic:iga. Stämpeln tycker jag osar samma känsla som den röda spegeln på bilden.. ja den var nästan läskigt lik faktiskt (la till lite glossy accents i mitten för att få den ännu mer spegel lik). Embossad i klarröd blev den kortets självklara medelpunkt, precis som spegeln på bilden.

Textstämpeln ”A strong woman is a beautiful woman” har precis anlänt till min stämpelsamling (yey!) och den kommer från ett supermysigt stämpelark från Whimsy Stamps. Tyckte att den också passade in så himla bra på känslan jag fick utav bilden, att det garanterat bor en stark driftig mycket medveten kvinna i det hushållet.

De här vimplarna har jag stansat ut med mina nya Magnolia dies (yeyyey!!), äälskar dom redan 😉 På kortet kan man också spana in min nya Magnolia lace die (yeyyeyyey!!!). Det har blivit mycket nytt inhandlat senaste veckan, väntar bl.a. ett lass m grejjer från USA i nästa vecka. Min pappa har varit till Staterna på affärsresa, och jag tog givetvis tillfället i akt.. tokshoppade via en e-shop och skickade hela lasset till pappas kontor. Smidigt och bra, och billigt. Eller ja.. billigare än i Sverige, betydligt mycket billigare! Men slutsumman blev lite småläskig ändå *haha*, den hålls en så länge hemlig för min andra hälft 😛

Nu blire sängen snart. Sov så gott!

Kram,

Mli

One response to “Månadsutmaning hos Mollys Scrapbooking!

  1. Lilo skriver:

    Såååå fint!! Välarbetat och otroligt snyggt! Kul att du är med! =)

Kommentera

