Mli

Scrappat o klart!

Julkort med 3 stämplar

på oktober 23, 2011

Till sist har jag gjort ett julkort till Scrapptorgets CC. Kortet gjorde jag till tävling 7 ”Använd 3 stämplar”:

Jag har använt en ”god jul” stämpel (stämpel nr.1) för att göra det understa bakgrundspapperet. Valde att stämpla ett exemplar av stämpeln  som framhävande hälsning i svart och stämplade sen på i lila distress. ”Gott nytt år” stämpeln (stämpel nr.2) gjorde jag som en bakgrund bakom ängel stämpeln (stämpel nr.3). Valde även här att stämpla hälsningen i svart en gång för att sedan stämpla vidare med distress, sedan la jag på ett lager med clear crackle paint över också för att verkligen framhäva motivet. Ängeln är färglagd med distress refiller (såklart! 😉 ). Lite lila spets, prickigt papper från Maja Design, och längst ner på kortet har jag klippt till tre bitar av pappersbeklädd ståltråd som jag sedan virat ihop med ljuslila floss.

Det var det 😀 Såå kul det var att skapa till den här CC:n, känner verkligen att min skaparlust har kommit tillbaka! Det betyder ju så mycket. Hoppas att alla haft en trevlig helg, nu blir det soffan och lite tv-tittande för min del!

Kramar,

Mli

Kommentera

