Mli

Scrappat o klart!

Happy Holidays!

på november 21, 2011

I fredagskväll var min sambo iväg på ”killkväll”, då blev det scrappande för hela slanten så fort barnen kommit i säng. Såå otroligt kul att kunna sitta i lugn och ro och bara njuta av scrappandet:) Var länge sedan! Jag riktigt kände hur skaparlusten hittade tillbaka! Resultatet av fredagskvällens skapande blev ett julkort till Scrapptorgets novembertävling. Dessvärre åkte sambon iväg med systemkameran till sin bror igår och glömde den där *grrr*. Så det blev till att fota med mobilkameran. Visst iphonen är bra till mycket, men det går ju inte att jämföra bilderna man får med systemkameran. Men vi gillar läget 😉

Jag kämpade lite med olika belysning för att försöka få till en helhetsbild, men kunde inte riktigt komma fram till vilken utav fotona som mest liknade kortet 😛

Så till slut skickade jag med båda bilderna till tävlingen, stod inget om att man skulle skicka in EN bild, så jag hoppas på att det är okej 😀 Jag har bla använt en utav mina nya text stämplar från Tim Holtz *love it!* Stämplade den röda cardstocken medan den låg platt på den beigea carstocken innan jag satte dit den med 3d kuddar. Det syns nog lite bättre på det översta fotot, att texten fortsätter ut på själva kortstommen. Tyckte att det blev bättre i verkligheten än på fotona dock, men det bjuder vi på 😉 Sen har jag börjat små plocka lite från Simple Stories ”25 days of Christmas” stickersarket. Var lite skeptiskt till alla beigea nyanser i det kittet först, men tror att det kan skapas massor av härliga julkort med det nu när jag väl vågat mig på att påbörja skapandet. Känns nästan lite befriande! Tänk va några timmar vid scrappbordet kan göra för självkänslan 😉

Men nu ska jag bege mig mot sängen, sov så sött!

Mli

Kommentera

