Mli

Scrappat o klart!

Jo, jag lever.

på juni 27, 2012

Vilken brutal vår. Ska försöka sammanfatta den i kronologisk ordning:

Total helrenovering av vårt nya hus (såklart skulle vi göra allt själva, för så gör man i släkten jag nästan gift mig in i… självklart!) på knappa tiden av 2.5 månad, influensasjuka barn mitt i bästa renoveringstid, influensasjuk själv, familjens minsting fyllde 1, sjuka barn (öroninflammation gånger två), födelsedagskalas, flytt (på äldsta tjejens 3-årsdag), uppackning, kruppsjuka barn gånger två, tentor, födelsedagskalas, sjuka barn (ögoninflammation denna gång, och nej jag klarade mig såklart inte undan..), en sjuh*lvetes massa tvättande och bytande av sängkläder för att bli av med eländet, uppackning, kruppsjuka barn igen, småfix i nya huset, trädgårdsfix, plattsättning ute, sjuka barn, sjuk själv…

MEN mitt i allt, när man tror att allt är så jobbigt det kan vara så slås man av verkligheten. Det kan bli hopplöst mycket värre. Denna insikt slog oss alldeles för hårt när min älskade morfar plötsligt och oväntat gick bort alldeles för tidigt. Enorm saknad & sorg följdes av åter sjuka barn, begravning, tentor, och än mer sorg.

Puuh… ja jag är inte helt återställd än efter den här våren, väldigt långt därifrån. Sorgen är total, och tårarna är nära alldeles för ofta.

Men jag ska göra ett ärligt försök att ”självmedicinera” själen med lite scrappning. Ska försöka lägga upp lite gammalt och nytt, mest nytt eftersom det av naturliga skäl inte finns så mycket gammalt från den här våren.

Bild

Ett bidrag till Svensk Scrapbookings midsommarcrop.

Bild

Jag har gjort ett första försök att färglägga med ”no lines” tekninken, eller min version av den iaf 😉

Ta hand om varann, så hörs vi snart igen ❤

One response to “Jo, jag lever.

  1. Veronica / Leia skriver:

    ÅÅÅ så kul att du är tillbaka på banan igen!! Gillade verkligen kortet med ”no lines”. Jag brukar inte gilla det annars men ditt var superfint!! Måste nog prova det ändå….. 😉

    Stackare, vilken jobbig vår du har haft! Det är så jobbigt att förlora ens nära och kära. Massor med styrkekramar!!!

Kommentera

