Mli

Scrappat o klart!

Firar en liten nyfödd sötnos!

på maj 14, 2013

Det är stiltje i bloggen, men jag skapar vidare som vanligt 😀 Den här veckan har jag gjort ett kort för att fira en fin vän som fött sitt första barn. En helt underbart söt liten Moa föddes den 24:e April, på min födelsedag 😉

Bild
Jag skapade kortet efter skissen till Creativicas Maj månadstävling och ScrappaLoss band-månadstävling. Månadstävlingen hos Creativica bestod även av utmaningen att skapa till temat FIRA, och vad är finare att fira än just födelsen av en liten sötnos 😀 Man skulle även se till att ha minst en flagga, och det var ju lätt: älska flaggspel!

Till ScrappaLoss bandtävling var utmaningen att använda minst 4 olika band, jag har använt: spets, sytråd, pärlor-på-tråd (i taggen), rosa bredare band (i taggen), samt det vita bandet i flaggspelet! Var lite osäker på om sytråden räknas, men jag fick ju med fyra till, så jag känner att jag lyckades ändå 😀

BildEftersom den nyblivna mamman bor en bit bort fick jag skicka kortet och presenten. Det är ju så underbart kul att få paket 😀 Jag äälskar polarn och pyret, köper dom flesta kläderna till mina två tjejer där. Så jag visste ju genast vart jag skulle gå och leta present. Hur kul är det inte att få strosa runt bland bebiskläderna på polarn då! Kan sakna det ibland 😉 Valet föll på denna mysiga overall:

OVERALL STL. 50-68

Perfekt under dom tidiga sommarmånaderna. Hoppas nu bara att kortet och presenten kommit fram som dom ska ❤

Ha det gott!

4 responses to “Firar en liten nyfödd sötnos!

  1. Tack för ditt fina bidrag till ScrappaLoss-bandtävling!

  2. Gabriella skriver:

    Och tack för ditt dunmjuka och fina bidrag till Creativicas Majtävling!

  3. Kada skriver:

    KUL att du vill vara med och tävla med oss på Creativica!

  4. Mia skriver:

    Ljuvligt kort! Tack för ditt fina bidrag till Creativicas majtävling 🙂

Kommentera

